فیزیک

وبلاگی در مورد مفاهیم و پروژه های ناب فیزیک

فیزیک

وبلاگی در مورد مفاهیم و پروژه های ناب فیزیک

سلام
محمدپارسا مارالیان هستم. 14 سال دارم و در دبیرستان دوره اول علامه حلی2 درس می خوانم. قصد دارم شما را با پروژه ای که در حال انجامش هستم و مفاهیمی که درباره آن آموختم آشنا کنم. امیدوارم این مطالب برای شما مفید واقع شده باشد. اگر پیشنهاد یا انتقادی دارید حتما به من برسانید.
ممنون

بایگانی
آخرین مطالب
  • ۰
  • ۰

گذردهی الکتریکی

گذردهی یکی از مهمترین ویژگی‌های دی‌الکتریک‌ها و بیانگر توانایی دی‌الکتریک در ذخیره‌سازی انرژی الکتریکی است گذردهی هر محیط برابر است حاصلضرب گذرهی خلأ درگذردهی نسبی . ثابت گذردهی برای هر ماده‌ای متفاوت است اما برای بسیاری از مواد خطی مقداری بین ۱ تا ۱۰ دارد. در فضای آزاد (خلأ) ثابت گذردهی برابر است با ۸٫۸۵۴×۱۰-۱۲ فاراد بر متر.

گذردهی را می‌توان میزان قطبیت‌پذیری یک ماده دانست. اگر ماده‌ای گذردهی بالاتری نسبت به ماده‌ی دیگر داشته باشد، در میدان الکتریکی یکسان، می‌تواند بار الکتریکی بیشتری در خود ذخیره کند. از دید فیزیکی گذردهی بیان می‌دارد که که ماده تا چه حد تحت تأثیر میدان الکتریکی قرار می‌گیرد و چه تأثیری روی آن می‌گذارد. گذردهی بیانگر نسبت بین میدان الکتریکی ماده به جابجایی الکتریکی در آن ماده است.

 

  • ۹۶/۰۲/۱۳
  • محمدپارسا مارالیان

گذردهی الکتریکی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی